UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

Historia stosunków polsko-niemieckich czy polsko-francuskich jest nieco przewrotna w swoim przekazie. Czy ważniejszy był wpływ Niemiec na obyczajowość, kulturę i funkcjonowanie instytucji prawnych w naszym kraju? Czy może Francji, wiążącej się z Polską nieodłącznie małżonkami władców i osobami na dworach królewskim i magnackich? Odpowiedź nie jest prosta i jednoznaczna, czego dowodem są relacje cudzoziemskich podróżników odwiedzających Rzeczpospolitą w XVII i XVIII w.


To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.


„Historia bez cenzury” w Muzeum Pałacu w Wilanowie

IMG_20171115_124516.jpg

Powstaną dwa wyjątkowe filmy – jeden o uwarunkowaniach prezentacji dzieł sztuki, drugi na temat działań prowadzonych w ramach projektu „Restauracja i zabezpieczenie symbolu polskiego dziedzictwa kulturowego – Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie”.  Przy tym zadaniu muzeum współpracować będzie z doświadczoną firmą posiadającą sukcesy w podobnych realizacjach: „Big-Art Tomasz Okoń”. Jej „sztandarowym” produktem jest program „Historia bez cenzury”, który na kanale Youtube ma prawie 600 000 subskrybentów, a poszczególne filmy mogą poszczycić się oglądalnością na poziomie kilkuset tysięcy czy nawet ponad miliona wyświetleń. Nie ma zatem wątpliwości, że owocem tej współpracy będą unikalne dokumenty filmowe.

Pierwszy z filmów zostanie opublikowany pod koniec roku 2018. Będzie on opowiadał o rozmaitych uwarunkowaniach prezentowania dzieł sztuki w historycznych wnętrzach pałacowych. Wyjaśni, dlaczego wnętrza pałacowe nie zawsze wyglądają tak, jak życzyliby sobie tego turyści, dlaczego, używając ich słów, „jest tu tak ciemno”, „nie wszędzie można wejść” i „nie ma objaśnień do każdego obiektu”. Najprostsza odpowiedź to bezpieczeństwo bezcennych dzieł; trzeba  bowiem pamiętać, że pałac wilanowski to oryginalny zabytek, niezniszczony w czasie drugiej wojny światowej. Chodzi również o bezpieczeństwo turystów, których 200 000 rocznie gościmy we wnętrzach rezydencji. Film nie będzie jednak wyłącznie obrazową metodą wyjaśnienia wspomnianych kwestii. Ma również umożliwić spojrzenie na sprawę wielopłaszczyznowo, z różnych punktów widzenia. Będą zatem opinie ekspertów, wypowiedzi zwiedzających – odbiorcy filmu mogą spodziewać się wielu niespodzianek.Drugi film opowie kompleksowo o całym projekcie „Restauracja i zabezpieczenie symbolu polskiego dziedzictwa kulturowego – Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie” (zobacz stronę projektu: http://www.wilanow-palac.pl/o_muzeum/fundusze_pomocowe/projekt_efrr_poiis_III). Ma być gotowy w grudniu 2019 roku i odzwierciedlać stopniowe postępy prac remontowych, konserwatorskich, dokumentacyjnych i innych zadań, realizowanych w ramach tego wszechstronnego projektu. - Kamery będą zatem śledzić prace konserwatorów, ekip budowlanych, a nawet robotów skanujących pałacowe wnętrza i dzieła sztuki. Realizatorzy postarają się również o komentarze dyrekcji, kuratorów poszczególnych zadań i kierownika projektu - zapewnia Konrad Pyzel, kurator zadania „Promocja”. Muzeum przystąpiło do ponad dwuletniej pracy z nadzieją, że jej efekty ponownie zyskają uznanie publiczności.

drukuj
Podziel się:
Wykop Facebook
26_sztuka-mariakazimiera1295.jpg

Marysieńka. Tajemnice pałacu wilanowskiego (film)

Muzeum Pałacu w Wilanowie i Historia Bez Cenzury razem! Opowiemy wam o kimś fantastycznym. Opowiemy wam o dziewczynie, która mimo przeciwności …

44_portret konny jana iii sobieskiego , bibl.nar._1.jpg

Dzień śmierci Jana III Sobieskiego (film)

17 czerwca 1696 roku rozpoczął się jak każdy zwyczajny dzień w Wilanowie. Król Jan III Sobieski udał się na poranną …