UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

W 2009 r. w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie powstał projekt badawczy "Miśnieńska porcelana w XVIII wieku dla szlachty i arystokracji w Polsce", planowany do realizacji we współpracy z Drezdeńskimi Zbiorami Porcelany. Celem wspólnych działań stało się przeprowadzenie gruntownych studiów nad zbiorami ceramiki miśnieńskiej zgromadzonej przez Polaków, jak również nad powiązanymi z nią archiwaliami dostępnymi w Polsce i w Niemczech. Badania te dają szansę na ujawnienie nieznanych do tej pory muzealiów i danych archiwalnych dokumentujących historyczne powiązania polsko-saskie.


To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.


Łódź z busolą - emblematyczna dekoracja bramy triumfalnej

Sobiesciana

Kompozycja emblematyczna ujęta dwiema laurowymi gałązkami przedstawia łódź z busolą pośrodku rozległego morza. Łódź opuszcza groźne, ciemne, sfalowane wody i wpływa w obszar jasnej, spokojnej toni. Co prawda niebo nad nią nadal częściowo zasłaniają chmury, lecz widoczne są także gwiazdy. Łódź kierująca się wskazaniem busoli i nocnych gwiazd na niebie, znajduje się już poza niebezpieczeństwem. Busola, przyrząd nawigacyjny służący wyznaczaniu właściwego kursu, stanowi symbol nieomylności wyboru, mądrości i wytrwałości. Na te cechy króla wskazuje emblemat. Umieszczona u dołu dewiza: NVNQAM TVA SIGNA RELINQVI (Nie zaniedbałem nigdy twych znaków), odnosi się do znaków boskich, danych z nieba, którymi kieruje się władca.

drukuj
Podziel się:
Wykop Facebook