UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

„Muzyczne dzienniki” – jak zwykło się nazywać zapiski Charlesa Burneya z odbytych przez niego podróży, podjętych dla zebrania materiałów dla monumentalnej „Powszechnej historii muzyki” – wydane oryginalnie pod skromnym tytułem „Obecny stan muzyki we Francji i Italii”, stanowią jedno z najcenniejszych i najobszerniejszych źródeł wiedzy o kulturze muzycznej wkraczającej właśnie w okres klasycyzmu Europy.


To pierwsze tego typu rozwiązanie, które całkowicie zrewolucjonizuje identyfikację dzieł sztuki pochodzących z grabieży wojennych. Dzięki aplikacji możliwa będzie automatyczna identyfikacja obiektu jedynie na podstawie fotografii wykonanej za pomocą telefonu komórkowego.


Promocja projektu na Europejskich Dniach Dziedzictwa

fot. I. Fuks-Rembisz

W ramach Europejskich Dni Dziedzictwa w dniach 8-9 września 2018 roku promowaliśmy również projekt „Restauracja i zabezpieczenie symbolu polskiego dziedzictwa kulturowego – Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie”, współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Przy Domku Lanciego na przedpolu wilanowskiego pałacu znajduje się obecnie tymczasowa pracownia konserwatorska, w której powstają kopie rzeźb ogrodowych Herkulesów wraz z postumentami. We wrześniowy weekend, w godzinach 11-14 można było zobaczyć ten proces na żywo i przekonać się, jak wygląda praca rzeźbiarza, jakich wymaga umiejętności i narzędzi. Warto wiedzieć, że jest to ostatni etap długiego i złożonego procesu wykonywania takich kopii, poprzedzony m.in. zdejmowaniem silikonowej formy z oryginału, wykonaniem komputerowego modelu trójwymiarowego i obrabianiem bloku kamienia przez maszynę, pracującą na podstawie owego modelu. Praca dyplomowanego artysty-rzeźbiarza jest jednak niezbędna, by nadać dziełu finalną formę i by kopia do złudzenia przypominała oryginał, odpowiadając mu swoimi wartościami estetycznymi.

Przy okazji prezentacji prac mówiliśmy również o powodach wykonywania kopii, o tym, co dzieje się z oryginałami i odpowiadaliśmy na wszelkie pytania publiczności. Towarzyszyły nam plansze informacyjne, wyjaśniające założenia całego zadania i pokazujące wygląd rzeźb na kolejnych etapach wykonywania kopii. To zadanie zbliża się powoli do końca i niebawem publiczność będzie mogła podziwiać wszystkie kopie ustawione wraz z postumentami na nabrzeżu Jeziora Wilanowskiego.


drukuj
Podziel się:
Wykop Facebook
Prace konserwatorskie przy dekoracjach rzeźbiarskich.jpg

Promocja projektu – uciążliwa konieczność czy szansa? (film)

Każdy beneficjent środków z Unii Europejskiej ma obowiązek prowadzenia kampanii informacyjnej i promocyjnej przez cały okres trwania projektu. Warto jednak …

przedpole1.jpg

Realizacja zadań w ramach projektu RPO (artykuł)

Podsumowanie badań archeologicznych w sezonie 2010 Przed rozpoczęciem robót ziemnych planowanych w ramach rewitalizacji Zachodniego Przedpola pałacu, w 2010 r. prowadzone …