UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

Dr Agata Roćko przygląda się literackim portretom władców, posesjonatów i szlacheckich szaraczków, przywołuje XVIII-wieczne panegiryki i pamflety, relacje polskich i obcych pamiętnikarzy, by udokumentować trwałość i powszechność symboliki kontusza i fraka, jej użyteczność w oświeceniowych dyskusjach i sporach. Równocześnie pokazuje, że opozycja ta funkcjonowała nie tylko w świecie ważnych politycznych podziałów, ale także w życiu prywatnym szlachty, w języku potocznym, gdzie określenie „kontuszowy” lub „frakowy” nie wymagało żadnych objaśnień.


Konserwatorzy i wilanowskie dzieła sztuki

album zdjęć

Uzupełnianie elementów rzeźby.

31_konserwacja_rzezba_KR
konserwacja_tkanin_31_podnoszenie okrywy włosowej po praniu.jpg

O pracowniach konserwacji (artykuł)

Rezydencjonalny charakter Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie wymaga stałej obecności zespołu wykwalifikowanych i doświadczonych konserwatorów sprawujących opiekę nad …