UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy

Joanna Paprocka-Gajek, Platery warszawskie w latach 1822-1914. Asortyment, odbiorca i obyczaj.

Książka ta jest poświęcona produkcji wyrobów platerowanych w Warszawie w okresie od pojawienia się pierwszego warsztatu w 1822 roku aż do wybuchu I wojny światowej. Szczegółowe omówienie tematu przez Joannę Paprocką-Gajek, w połączeniu z licznymi ilustracjami daje nam wgląd w bogatą, a nieco już zapomnianą dziedzinę życia naszych dziadków.



Zaczynamy prace przy filmie pokazującym percepcję zabytkowych wnętrz pałacu przez zwiedzających

Wiadomości pożyteczne

W ramach promocji projektu „Restauracja i zabezpieczenie symbolu polskiego dziedzictwa kulturowego” – Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie współfinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020” powstają dwa filmy, jeden dokumentujący postęp i efekty projektu, drugi zaś – pokazujący jak zwiedzający odbierają zabytkowe wnętrza pałacu i co wpływa na ich percepcję.

Pierwszy film powstaje zgodnie z tempem prac przy samym projekcie i zostanie zaprezentowany pod koniec 2019 roku. Drugi pokażemy już w grudniu 2018 roku. Pierwsze rozmowy z firmą realizującą film („Big-Art Tomasz Okoń”, której „sztandarowym” produktem jest program „Historia bez cenzury”) nakierowały nas na pomysł, by – zgodnie z założeniami i z załączonym do przetargu „Opisem formy wizualnej i proponowanej konwencji narracji filmowej…” – skoncentrować się na przybliżeniu odbiorcom okoliczności, które skutkują konkretnymi decyzjami dotyczącymi wystroju pałacowych wnętrz. Chcemy oprzeć narrację na kilku kluczowych zagadnieniach, które często pojawiają się w formie pytań czy wątpliwości w głowach zwiedzających: czy wszystko co oglądam w pałacu to oryginalne dzieła? dlaczego do niektórych pomieszczeń mam ograniczony dostęp albo wcale nie mogę wejść? czemu we wnętrzach pałacowych jest niekiedy dość ciemno? jak dba się o bezpieczeństwo zabytków we wnętrzach?

Chcemy, by nasz film trafił do odbiorców, którzy zadają pytania, często także podszyte pewnymi wątpliwościami i pretensjami w stosunku do osób opiekujących się pałacem wilanowskim. Pragniemy pokazać, że za finalnym efektem, jakim jest wygląd pałacowej ekspozycji, stoi wiele osób, a ich decyzje opierają się na wiedzy, doświadczeniu i głównym celu, jakim jest bezpieczeństwo obiektów – tak, by kolejne pokolenia również mogły je podziwiać. Premiera filmu jest planowana na połowę grudnia 2018 roku.

logotypy POIiŚ3

drukuj
Podziel się:
Wykop Facebook
IMG_20171115_124516.jpg

„Historia bez cenzury” w Muzeum Pałacu w Wilanowie (artykuł)

W ramach projektu „Restauracja i zabezpieczenie symbolu polskiego dziedzictwa kulturowego” – Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie współfinansowanego w …

Konserwacja Sala Uczt EFRR-POIiŚ 2015, fot. W. Holnicki (1).jpg

Film „Rewitalizacja i digitalizacja jedynej w Polsce barokowej rezydencji królewskiej w Wilanowie” (film)

Projekt „Rewitalizacja i digitalizacja jedynej w Polsce barokowej rezydencji królewskiej w Wilanowie” był prawdopodobnie najtrudniejszym wśród wszystkich, które zrealizowaliśmy w …

portret_konny_stanislawa_kostki_potockiego_jacques_louis_david_baner_PP.jpg

Film „Konserwacja portretu Stanisława Kostki Potockiego” (film)

Konny portret Stanisława Kostki Potockiego pędzla Jacquesa Louisa Davida jest już eksponowany w pałacu wilanowskim w Sali Białej. Obraz przeszedł …