PL EN
Unia Europejska
Unia Europejska
WCAG 2.1 nieslyszacy
PL EN
Unia Europejska
Unia Europejska

„Martwa natura z poziomkami, oliwkami i cytryną” – metafora świata w przededniu katastrofy

martwa natura.jpg

Jednym z powodów, dla których XVII-wieczne malarstwo holenderskie upodobało sobie motyw vanitas była specyfika momentu dziejowego – niepewnych czasów epidemii i wojen religijnych, które pociągały za sobą powstawanie dramatycznie pogłębiających się nierówności społecznych. Nie dziwi zatem moralizatorska wymowa kompozycji, będących z pozoru peanem na cześć bogactwa i luksusu. Przed odbiorcą współczesnym obrazowi, wyposażonym w kulturowy klucz interpretacyjny, zaszyfrowane w nim treści stały otworem.

Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

Muzeum w Internecie

Partnerzy

Sponsorzy

Idea & Design
Copyright © Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych na naszej stronie internetowej oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych Użytkowników. Pliki cookies mogą Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż akceptują Państwo stosowanie plików cookies. Potwierdzam, że aktualne ustawienia mojej przeglądarki są zgodne z moimi preferencjami w zakresie stosowania plików cookie. Celem uzyskania pełnej wiedzy i komfortu w odniesieniu do używania przez nas plików cookies prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności.

✓ Rozumiem