PL EN
Unia Europejska
Unia Europejska
WCAG 2.1 nieslyszacy
PL EN
Unia Europejska
Unia Europejska

Mowa przedmiotów

e-learning

45_zrzut_martwe.jpg

Kompozycje zwane „martwymi naturami przedstawiały srebrne i szklane kielichy, talerze z szynką lub rybą, kawałki chleba i sera, ostrygi, dzbanki z winem, kwiaty...Tworzono je po to, aby sycić oczy widokiem pięknych przedmiotów, były także wyrazem żywego, zmysłowego zainteresowania codzienną radością życia i potwierdzeniem materialnego statusu właściciela. Wiele z tych obrazów ma jednak głębsze znaczenie;  przestrzega przed dążeniem do gromadzenia dóbr doczesnych, które i tak zostawiamy za sobą odchodząc z tego świata.

 

autor: Elżbieta Grygiel
konsultacja: Krystyna Gutowska-Dudek,
Dominika Walawender-Musz

Zobacz lekcję e-learningową

Podziel się:
Wykop Facebook
2010-05-07
45_zrzut_madonny.jpg

Symbolika malarstwa średniowiecznego (e-learning)

Ta prezentacja multimedialna opowiada o malarstwie średniowiecznym. Jak wszystkim wiadomo, obrazy i rzeźby umieszczane w kościołach mają skłaniać do modlitwy …

63_chinski i po kons 2   14491.jpg

Chińskie żaby w Wilanowie (film)

Jak chińskie żaby znalazły się w pałacu w Wilanowie? Kultura i sztuka Orientu fascynowały mieszkańców Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Wpływy wschodnie widoczne były w nie tylko w stroju noszonym przez szlachciców w XVII i XVIII wieku, lecz także w dekoracji wnętrz, a zwłaszcza w obyczajach. W pałacu wilanowskim są niezwykłe Pokoje Chińskie, a w nich kolekcja zagadkowych przedmiotów, o których opowiada film.

glowka_kobiety_logo.JP

Opowiadamy o kolekcji wilanowskiej (karta katalogowa kolekcji, Kolekcja)

Wilanowska kolekcja jest jak mikrokosmos sztuki. Znajdują się w niej antyczne wazy, dzieła Cranacha, Rubensa i Davida, niderlandzkie martwe natury, …

35_sztuka-luttichuys1682.jpg

Martwa natura ze srebrnym kubkiem (karta katalogowa kolekcji, Kolekcja)

Simon Luttichuys, starszy brat portrecisty Isaaca Luttichuysa, był prawdopodobnie uczniem malarza martwych natur Jana Janszoona Trecka w Amsterdamie, toteż z amsterdamskim kręgiem sztuki należy zapewne wiązać jego Martwą naturę ze srebrnym kubkiem.

44_sobieski_na_koniu.jpg

Prawna ochrona królewskich wizerunków (artykuł, Silva Rerum)

Jak wiemy, naczelnym zadaniem portretu było symboliczne (acz wizualne) uobecnianie modela, uobecnianie rytualne, prawne, magiczne, emocjonalne lub komemoratywne. Nawet w …

Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

Muzeum w Internecie

Partnerzy

Sponsorzy

Idea & Design
Copyright © Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych na naszej stronie internetowej oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych Użytkowników. Pliki cookies mogą Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż akceptują Państwo stosowanie plików cookies. Potwierdzam, że aktualne ustawienia mojej przeglądarki są zgodne z moimi preferencjami w zakresie stosowania plików cookie. Celem uzyskania pełnej wiedzy i komfortu w odniesieniu do używania przez nas plików cookies prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności.

✓ Rozumiem