Muzyka dawna w Wilanowie | koncert 12 czerwca
aktualność

Zapraszamy do Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie na kolejną edycję cyklu „Muzyka dawna w Wilanowie”. Na spotkaniach w niedzielne popołudnia w zabytkowych wnętrzach pałacu wilanowskiego raz w miesiącu melomani będą mieli okazję słuchać muzyki o wyjątkowej wartości artystycznej i w wykonaniu wspaniałych artystów. W programie występów pojawi się muzyka kompozytorów tworzących w XVII i XVIII wieku. Celem cyklu jest wspieranie inicjatyw w zakresie interpretacji muzyki dawnej.
Od czasów powstania Wilanowa – letniej rezydencji króla Jana III – muzyka stanowiła istotny element życia tego miejsca. Pragniemy kontynuować tę piękną tradycję, dlatego wspieramy inicjatywy z zakresu interpretacji muzyki dawnej i prezentujemy zabytki muzyczne zgodnie z założeniami epok, w których powstawały. Publiczność ma okazję uczestniczyć w koncertach w wykonaniu artystów grających na instrumentach historycznych lub na ich kopiach we wspaniałych wnętrzach pałacu w Wilanowie. Podczas koncertów Sala Biała zamienia się w przestrzeń wypełnioną wyrafinowanymi, finezyjnymi i fascynującymi dźwiękami.
Harmonogram koncertów
12 czerwca 2022, godz. 17.00 | „Podróż po dworach Europy”
Wykonawcy:
Fractal Ensemble: Julia Obrębowska-Borek – flet traverso, Anna Wiśniewska – klawesyn, Karol Bulanda – tenor, Adam Dzwonnik – lutnia, Piotr Młynarczyk – viola da gamba
Program:
Krzysztof Klabon, Giulio Caccini, Claudio Monteverdi, John Dowland, Thomas Campion, P. Gardiner, Joseph Baildon – wybór pieśni
Szkockie utwory na lutnię solo – wybór
Marin Marais – Prelude et Ballet en rondeau z Suity nr 1 d-moll [Pièces de viole, Livre 2]
Michel de La Barre – Suita nr 9 [Pièces pour la flûte traversière, Livre 2]
Georg Philipp Telemann – Sonata triowa G-dur TWV 42:G7
Gdzie: Sala Biała, Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Kiedy: 10 kwietnia, 8 maja, 12 czerwca 2022 r.
Bilety: 20 zł normalny, 10 zł ulgowy, do kupienia w kasie lub online
Minione:
10 kwietnia 2022 r., godz. 17.00 | „Les délices de la Solitude”
Wykonawcy:
Jakub Kościukiewicz – wiolonczela barokowa, Ewa Mrowca – klawesyn
Program:
Joseph Bodin de Boismortier (1689–1755) – Sonata a-moll, op. 26 nr 2
Michel Corrette (1707–1795) – Les Étoiles
Jean-Baptiste Barrière (1707–1747) – Sonata e-moll, III Livre nr 1
Louis Marchand (1669–1732) – Suite en ré mineur (Paris, 1702)
Johann Sebastian Bach (1685–1750) – I Suita G-dur, BWV 1007
Michel Corrette – Sonata d-moll, op. 20
8 maja 2022 r., godz. 17.00 | „Cèlébration de la musique”
Wykonawcy:
Très Animé: Olga Musiał- Kurzawska – flet traverso, Katarzyna Cendlak – skrzypce barokowe, Martyna Jankowska – wiolonczela barokowa, Dagmara Tyrcha – klawesyn
Program:
Georg Philipp Telemann (1681–1767) – Nouveaux quatuors en six suites à une flûte traversière, un violon, une basse de viole ou violoncelle et basse continue (Paris, 1738)
François Couperin (1668–1733) – Huitième Concert dans le goûts Théâtral
Georg Philipp Telemann (1681–1767) – Concerto primo G-Dur, TWV 43: G1
Polecane

Muzyka Dawna w Wilanowie 2020 | posłuchaj koncertów!
Zapraszamy do wysłuchania koncertów z 2020 roku, z cyklu prezentującego muzykę dawną w historycznych wnętrzach pałacu w Wilanowie. Melomani będą mieli okazję słuchać muzyki o wyjątkowej wartości artystycznej i w wykonaniu wspaniałych artystów.

Muzyka barokowa w Rzeczypospolitej
W dość powszechnie akceptowanej, choć oczywiście stanowiącej znaczne uproszczenie, opinii historyków różnych dziedzin sztuki reakcją na renesans, do którego rozkwitu …

Nauczyciele muzyki u Stuartów
Jakub III Stuart i Maria Klementyna Sobieska byli wielbicielami muzyki, patronami najwspanialszego w tym czasie teatru operowego w Rzymie – …

Jak muzyka kameralna łagodziła w Wilanowie obyczaje
Jakub Sobieski, wysyłając w 1645 roku na zagraniczne studia swych nastoletnich synów, Marka i Jana, w ojcowskiej instrukcji zalecał potomkom: …

Kompozytorki i patronki muzyki w XVII i XVIII wieku. Wybrane portrety
Bohaterkami książki są wybrane kompozytorki i patronki muzyki w XVII i XVIII stuleciu. Łączyła je miłość do muzyki w czasach, gdy sztukę dźwięków zdominowali mężczyźni.