Szkolenie ECHOCAST „Otwarte Muzeum” | zgłoszenia do 7 października
Serdecznie zapraszamy na ogólnodostępne i bezpłatne szkolenie ECHOCAST „Otwarte Muzeum”. To doskonała szansa na zwiększenie kompetencji międzykulturowych pracowników oraz rozwój w zakresie obsługi gości z innych kręgów kulturowych. Spotkanie jest certyfikowane.
Szkolenie prowadzi Dominika Cieślikowska – autorka modułu, psycholożka i trenerka antydyskryminacyjna.
Dla kogo: pracownicy instytucji kultury mający bezpośredni kontakt ze zwiedzającymi
Kiedy: 15 października 2024 r., godz. 9.00–17.00
Gdzie: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Koszt: bezpłatne
Zgłoszenia: formularz zgłoszeniowy należy przesłać do 7 października na adres echocast@muzeum-wilanow.pl
Pobierz formularz:
O szkoleniu
Szkolenie służy podniesieniu jakości obsługi gości międzynarodowych w instytucjach kultury. Rozwija kompetencje międzykulturowe i pozwala lepiej zrozumieć wpływ kultury na zachowanie gościa i pracownika. W trakcie szkolenia będziemy ćwiczyć zachowania budujące i usprawniające komunikację z przedstawicielami innych kultur.
Cel główny:
- Rozwinięcie kompetencji podnoszących jakość obsługi gości międzynarodowych w instytucjach kultury.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą:
- lepiej rozumieć wpływ kultury na zachowania i sytuacje zawodowe związane z obsługą gości międzynarodowych i/lub współpracą z obcokrajowcami;
- wchodzić w efektywniejsze kontakty i budować pozytywne relacje z gośćmi międzynarodowymi poprzez większą świadomość i wiedzę na temat zasad i norm kierujących zachowaniami ludzi z różnych kultur;
- pewniej i sprawniej komunikować się z międzynarodowymi klientami lub współpracownikami.
Zawartość merytoryczna:
- dynamika relacji międzykulturowych,
- definicja kompetencji międzykulturowej w praktyce,
- wpływ kultury na codzienne zachowania,
- analiza międzykulturowych incydentów krytycznych,
- porównywanie kultur.
O prowadzącej
Dominika Cieślikowska – psycholożka międzykulturowa, certyfikowana trenerka i superwizorka umiejętności międzykulturowych, antydyskryminacyjnych i genderowych. Uczestniczy i współorganizuje krajowe i międzynarodowe przedsięwzięcia (szkolenia, webinaria, projekty badawcze, konferencje, publikacje) promujące kompetencje międzykulturowe, dialog między kulturami i zarządzanie różnorodnością.
Ukończyła szkołę treningu psychologicznego Ośrodka Pomocy i Edukacji Psychologicznej Intra i Szkołę facylitacji społecznej na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji – poziom zaawansowany Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej, a także inne kursy trenerskie. Pracuje z grupami mniejszościowymi i większościowymi.
Współautorka, autorka i redaktorka ponad 50 publikacji z dziedziny wielokulturowości, edukacji antydyskryminacyjnej i wyzwań metodologicznych warsztatu antydyskryminacyjnego. Zaangażowana w badanie Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej „Dyskryminacja w szkole – obecność nieusprawiedliwiona. O dyskryminacji w szkole” i upowszechnianie jego wyników.
Ma doświadczenie projektowania i prowadzenia długich procesów edukacyjnych, współtworzyła warsztaty dla osób prowadzących edukację antydyskryminacyjną.
Promuje metody dramy w edukacji antydyskryminacyjnej – uczy ich innych, opisuje je w publikacjach oraz stosuje je we własnym warsztacie.
Od ponad 10 lat związana z branżą muzealniczą.
W wolnych chwilach podróżuje bliżej lub dalej albo siada na trawie i rozgląda się. Lubi wykonać prace ręczne (pokleić, pomalować, wyciąć) na przykład kukiełki, marionetki, pacynki lub inne rekwizyty do teatrzyków odgrywanych ze swoją córką. Zafascynowanie Japonią i Chinami przekłada na wspólne tworzenie kolejnych scenariuszy bajek do teatru kamishibai i teatru cieni. Pasjami układa puzzle, szczególnie o tematyce wielokulturowej.
Polecane
Program ECHOCAST Polska
Program ECHOCAST Polska powstał w 2015 r. w celu aktualizacji materiałów ECHOCAST i dla zapewnienia wysokiej jakości szkoleń dzięki systematycznym pracom nad materiałami, szkoleniom i superwizji trenerów oraz certyfikacji. ECHOCAST to program i materiały szkoleniowe wypracowane w wyniku międzynarodowego projektu, w którym uczestniczyły instytucje kultury i ośrodki uniwersyteckie z różnych krajów europejskich. Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie aktualizuje, modyfikuje i rozwija owe materiały. Prowadzi również szkolenia trenerskie, organizuje egzaminy i wydaje certyfikaty.
Co to jest ECHOCAST?
ECHOCAST (European Cultural Heritage Organizations Customer Awareness Staff Training) to program i materiały szkoleniowe wypracowane w wyniku międzynarodowego projektu, w którym uczestniczyły instytucje kultury i ośrodki uniwersyteckie z różnych krajów europejskich.
Moduły szkoleniowe Echocast
Obecnie dostępne moduły to: „Doskonała obsługa klienta instytucji kultury”, „Różne potrzeby zwiedzających”, „Rozwiązywanie trudnych sytuacji” oraz „Angażując publiczność”.