PL EN
Unia Europejska
Unia Europejska
WCAG 2.1 nieslyszacy
PL EN
Unia Europejska
Unia Europejska

Uczę się, aby nauczać. Rozwój kompetencji społecznych poprzez programy dla seniorów w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

warsztaty z audiodeskrypcją.jpg

„Uczę się, aby nauczać. Rozwój kompetencji społecznych poprzez programy dla seniorów w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie” to projekt zrealizowany 1 października 2018 r. do 30 listopada 2019 r. ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach Ponadnarodowa mobilność kadry niezawodowej edukacji dorosłych ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Edukacja dorosłych, którego beneficjentem było Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.

Celem projektu było wzmocnienie kompetencji naszej kadry muzealnej, aby mogła tworzyć jeszcze lepsze programy edukacyjne dla dorosłych.

Po co podnosić kompetencje?

Nauka nie kończy się na szkole – osoby, które w dorosłym życiu nie stronią od intelektualnego wysiłku, są bardziej aktywne społecznie, mają wyższą samoocenę i niejednokrotnie cieszą się lepszym zdrowiem. Coraz częściej i chętniej wilanowski pałac odwiedzają grupy seniorów, dlatego też za priorytetowe działania uważamy budowanie programów edukacji dorosłych, podczas których możemy nie tylko wzmacniać wiedzę z obszarów bliskich muzeum, ale również kształtować i rozwijać kompetencje społeczne, rozmawiać o wartościach i postawach wspierających pamięć o dziedzictwie narodowym.

Projekt zakładał wzmocnienie lub podniesienie kompetencji kluczowych wśród grupy pracowników muzeum w celu zwiększenia ich potencjału tworzenia programów dla dorosłych odbiorców kultury, sztuki i dziedzictwa przyrodniczego, a także uczestnictwa w inicjatywach podejmowanych na rzecz społeczności lokalnych. Beneficjentami tych programów będą w szczególności odbiorcy dorośli w wieku senioralnym, a także odbiorcy znajdujący się w grupach ze szczególnym ryzykiem wykluczenia (niepełnosprawności, różnice kulturowe, choroby uniemożliwiające udział w wydarzeniach kulturalnych, niski poziom funkcjonowania ekonomicznego).

Jakie kompetencje wzmocniliśmy?

Dzięki udziałowi w projekcie poszerzyliśmy wiedzę z zakresu andragogiki, neurokogniwistyki, analizy potrzeb odbiorców dorosłych, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb seniorów. Mieliśmy okazję wymienić się doświadczeniami w międzynarodowym zespole, dowiedzieć się, jak edukacja dorosłych jest prowadzona przez naszych kolegów z podobnych instytucji.

Celem projektu było także podniesienie lub wzmocnienie kompetencji kluczowych: umiejętności komunikacyjnych w kontekście współpracy w zespołach międzynarodowych; świadomości kulturowej; znajomości języków obcych w celu zwiększania szans mobilności w przyszłości i na rzecz utrzymania kontaktów zbudowanych w ramach projektu; inicjatywy i kreatywności w poszukiwaniu nowych, prekursorskich rozwiązań.

Jak udało nam się tego dokonać?

Poprzez obserwację pracy (job shadowing) i działań w partnerskich instytucjach. 16 pracowniczek i pracowników wzięło udział w 4 wyjazdach do muzeów w Portugalii i Włoszech. Wcześniej uczestniczyli w kursie językowym, wykładach i warsztatach tematycznie powiązanych z osią projektu.

Jaki jest rezultat?

Rezultatem projektu są rekomendacje, które pozwoliły nam uaktualnić moduł szkolenia ECHOCAST „Różne potrzeby zwiedzających” o wiedzę dotyczącą obsługi osób dorosłych, w tym seniorów. Dzięki projektowi zwiększył się potencjał współpracy międzynarodowej naszego zespołu, poszerzyła się liczba pracowników posiadających kontakty międzynarodowe, a istniejące już relacje zacieśniły się. Uczestnicy mogli wymienić się doświadczeniami z muzealnikami z zagranicy, co miało aktywizujący charakter dla obu stron. Ponadto wszyscy uczestnicy zwiększyli swoje kompetencje językowe, zwłaszcza swobodę mówienia w języku obcym.

Projekt był realizowany od 1 października 2018 r. do 30 listopada 2019 r.


Logotypy PO WER

Podziel się:
Wykop Facebook
2018-10-01
angielski POWER

Gotowi do drogi! Przygotowania do mobilności w ramach projektu „Uczę się, aby nauczać...” (artykuł)

W październiku 2018 r. w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie rozpoczęliśmy projekt „Uczę się, aby nauczać. Rozwój kompetencji …

pałac_baner_echy.jpg

Seminarium podsumowujące projekt „Uczę się, aby nauczać...” (aktualność)

Seminarium podsumowujące projekt „Uczę się, aby nauczać...” odbyło się w piątek, 29 listopada 2019 r.

banerek_11_palac.png

Historia pałacu (artykuł)

Początkowo w Wilanowie stanął niewielki dwór, przypominający bardziej rezydencje ziemiańskie niż królewskie. Zasadniczą rozbudowę rozpoczęto już w latach 80. XVII wieku.

haft3.jpg

Klub Haftu (aktualność)

Niteczka do niteczki, cierpliwość, wnikliwość, ciekawość dotycząca estetyki i historii, wspólny czas poświęcony na ulubioną, odprężającą, wspierającą koncentrację czynność – zapraszamy do Klubu Haftu!

Koronka klockowa, fot. Elzbieta Filipowicz.jpg

Klub Koronki Klockowej (artykuł)

Celem działalności klubu jest zapewnienie osobom zafascynowanym techniką wykonywania koronki klockowej przestrzeni do rozwijania pasji pod okiem specjalisty. Zapraszamy do klubu!

starzec_z_brodą.jpg

Babcie, dziadkowie, Scytowie i szlacheckie wychowanie (artykuł, Silva Rerum)

W jednej ze swoich maksym François de La Rochefoucauld zauważył, że starcy zwykli się pocieszać, dając dobre rady, ponieważ nie …

Historia rezydencji cz. I - PJM (artykuł)

Król Jan III kupił posiadłość Milanów w 1677 roku. Z jego inspiracji i pod jego czujnym okiem w kolejnych latach …

Historia rezydencji cz. II - PJM (artykuł)

W ostatniej ćwierci XVIII wieku ówczesna właścicielka Izabela Lubomirska zleciła swojemu architektowi Szymonowi Bogumiłowi Zugowi zbudowanie wokół dziedzińca budynków Kordegardy, …

Historia rezydencji cz. III - PJM (artykuł)

W XIX wieku prace przy pałacu koncentrowały się głównie na przebudowie wnętrz i dostosowaniu ich do funkcji muzealnych i mieszkalnych. …

Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

Muzeum w Internecie

Organizator

Partnerzy

Sponsorzy

Idea & Design
Copyright © Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych na naszej stronie internetowej oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych Użytkowników. Pliki cookies mogą Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż akceptują Państwo stosowanie plików cookies. Potwierdzam, że aktualne ustawienia mojej przeglądarki są zgodne z moimi preferencjami w zakresie stosowania plików cookies. Celem uzyskania pełnej wiedzy i komfortu w odniesieniu do używania przez nas plików cookies prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności.

✓ Rozumiem