UE
Unia Europejska
nieslyszacy WCAG 2.0

Tematy


Muzyka Dawna w Wilanowie: „Rzym i muzyka instrumentalna XVI i XVII wieku” | koncert | 12 października

aktualność

Muzyka Dawna w Wilanowie  Cracovia Danza.jpg

Jesień 2019

Zapraszamy na kolejną edycję koncertów muzyki dawnej w Wilanowie. Melomani będą mieli okazję słuchać muzyki o wyjątkowej wartości artystycznej i w wykonaniu wspaniałych artystów. Program koncertów skupia się na muzyce kompozytorów tworzących w XVII i XVIII w. Celem naszych spotkań jest wspieranie inicjatyw muzycznych w zakresie interpretacji muzyki dawnej. Ponieważ od czasów Jana Sobieskiego muzyka stanowiła istotny element życia pałacu, pragniemy przywracać tę piękną tradycję i ukazywać zabytki muzyczne zgodnie z założeniami epok, w których powstawały, oraz prezentować je na instrumentach historycznych bądź na ich kopiach. Podczas koncertów Sala Biała zamieni się w przestrzeń wypełnioną wyrafinowanymi, finezyjnymi i fascynującymi dźwiękami.

___________________________________________________________________

KIEDY: 15 września, 12 października, 15 grudnia 2019 r.

GDZIE: Sala Biała w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

WSTĘP: bilety w cenie 20 zł normalny, 10 zł ulgowy

Bilety można kupić:

  • w kasie muzuem 
  • przez internet 


___________________________________________________________________ 

Harmonogram koncertów:

  • 15 września 2019 r., godz. 19.00 | „Spadkobiercy Corellego na dworze króla Jana III 

WYKONAWCY: Krzysztof Chalimoniuk – bas-baryton oraz zespół Il Tempo w składzie: Agata Sapiecha – skrzypce, kierownictwo artystyczne, Judyta Tupczyńska – skrzypce, Agata Front – skrzypce, Beata Kozyra – skrzypce, Małgorzata Feldgebel – altówka, Justyna Rekść-Raubo – wiolonczela, Mateusz Wadowski – kontrabas, Marco Vitale – klawesyn

PROGRAM:  Arcangelo Corelli, sonaty z op. 5, Francesco Geminiani, concerti grossi, Georg Friedrich Händel, arie Lucifero (bas-baryton) z oratorium La Resurrezione

  • 12 października 2019 r., godz. 17.00 | „Rzym i muzyka instrumentalna XVI i XVII wieku”

WYKONAWCY: Giardino di Delizie w składzie: Ewa Anna Augustynowicz – skrzypce barokowe, Maria Calvo – wiolonczela barokowa, Elisabetta Ferri – klawesyn
PROGRAM: Alessandro Stradella, Sonata e-moll na skrzypce solo i b.c., Francesco Geminiani, Sonata a-moll op. 4 nr 5 na skrzypce solo i bc, Bernardo Storace, Ciaccona C-dur na klawesyn solo, Carlo Mannelli, Sinfonia a-moll na skrzypce solo op. 1, Pietro Gaetano Boni, Sonata C-dur na wiolonczelę i klawesyn, Arcangelo Corelli, Sonata d-moll op. 5 nr 7 na skrzypce solo i b.c.

  • 15 grudnia 2019, godz. 17.00 |La notte sacra a Napoli

WYKONAWCY: Joanna Radziszewska-Sojka – sopran, Michaela Koudelková – flet traverso, flet prosty, Karolina Habało, Enrique Gómez-Cabrero – skrzypce, Adam Jastrzębski – klawesyn
PROGRAMGiovanni Battista Pergolesi, Koncert G-dur na flet traverso, dwoje skrzypiec i b.c., Alessandro Scarlatti, Cantata Pastorale per la Natività, Francesco Mancini, Koncert g-moll na flet prosty, smyczki i b.c., Giacomo Maraucci, Cantata Pastorale

Podziel się:
Wykop Facebook
koncert_niccolo_dell_abbate_xvii_w_przyciety.jpg

Instrumenty w baroku (artykuł, Silva Rerum)

Rozwój stylu monodycznego i wzrost dramatyzmu wpłynął na ukształtowanie się instrumentów barokowych. Musiały charakteryzować się one dużymi możliwościami dynamicznymi, szeroką …

baner_koncerty_Minerwa i Muzy, obraz na wieku klawikordu.jpg

Kalendarium koncertów 2019 (artykuł z wewnątrzną nawigacja)

Starannie wyselekcjonowany materiał muzyczny, wybitni kompozytorzy i ich słynne dzieła, dawne instrumenty, utalentowani wykonawcy, niepowtarzalny klimat rezydencji wilanowskiej... Zapraszamy do wspólnego odkrywania uroków muzyki klasycznej!

Festa i muzyka na dworze Marii Kazimiery w Rzymie_okładka.jpg

Festa i muzyka na dworze Marii Kazimiery w Rzymie (artykuł)

Królowa Maria Kazimiera była osobą ze wszech miar niezwykłą; obdarzona nie tylko wybitną urodą, ale też nieprzeciętnym umysłem, miała ogromne ambicje polityczne i należała do grona sawantek. Była przy tym kobietą spełnioną, kochaną przez swego drugiego męża Jana Sobieskiego i czułą matką gromadki dzieci. Dr Aneta Markuszewska przedstawia jeszcze inne oblicze Marysieńki – wybitnej koneserki muzyki i mecenaski, która już jako królowa wdowa realizowała swoje estetyczne ambicje rezydując w Rzymie (1699–1714).