Szkolenie ECHOCAST moduł „Otwarte Muzeum” | 27 maja
Serdecznie zapraszamy na ogólnodostępne i bezpłatne szkolenie ECHOCAST z modułu „Otwarte Muzeum”. To doskonała szansa na zwiększenie kompetencji międzykulturowych pracowników oraz rozwój w zakresie obsługi gości z innych kręgów kulturowych. Szkolenie prowadzi Dominika Cieślikowska – autorka modułu, psycholożka i trenerka antydyskryminacyjna. Spotkanie jest certyfikowane, zgłoszenia w postaci wypełnionego formularza należy przesyłać do 16 maja.
Kiedy: 27 maja 2024 r., godz. 9.00–17.00
Gdzie: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie
Koszt: bezpłatne
Zgłoszenia: formularz zgłoszeniowy należy przesłać do 16 maja na adres echocast@muzeum-wilanow.pl
Dla kogo: pracownicy instytucji kultury pozostający w bezpośrednim kontakcie ze zwiedzającymi
UWAGA! Ze względu na bardzo wysokie zainteresowanie, miejsca na bezpłatne warsztaty zostały wyczerpane. Planujemy realizować kolejne szkolenia, o których będziemy informować.
Moduł „Otwarte Muzeum”
Szkolenie służy podniesieniu jakości obsługi gości międzynarodowych w instytucjach kultury. Pozwala lepiej zrozumieć wpływ kultury na zachowanie gościa i pracownika. W trakcie szkolenia będziemy ćwiczyć zachowania budujące i usprawniające komunikację z przedstawicielami innych kultur.
Cel główny:
- Rozwinięcie kompetencji podnoszących jakość obsługi gości międzynarodowych w instytucjach kultury.
Zakładane rezultaty:
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą:
- lepiej rozumieć wpływ kultury na zachowania i sytuacje zawodowe związane z obsługą międzynarodowych gości i/lub współpracą z obcokrajowcami;
- nawiązywali bardziej efektywne kontakty i budowali pozytywne relacje z gośćmi międzynarodowymi poprzez większą świadomość i wiedzę na temat zasad i norm kierujących zrachowaniami ludzi z różnych kultur;
- pewniej i sprawniej komunikowały się z międzynarodowymi klientami lub współpracownikami.
Zawartość merytoryczna:
- dynamika relacji międzykulturowych;
- definicja kompetencji międzykulturowej w praktyce;
- wpływ kultury na codzienne zachowania;
- analiza międzykulturowych incydentów krytycznych;
- porównywanie kultur.
Prowadzenie: Dominika Cieślikowska
Psycholożka/trenerka umiejętności antydyskryminacyjnych, międzykulturowych i genderowych, superwizorka pracy trenerskiej w obszarze antydyskryminacyjnym z ponad 12 letnim stażem zawodowym, w tym ponad 4500 przeprowadzonych godzin szkoleniowych.
Ukończyła szkołę treningu psychologicznego Ośrodka Pomocy i Edukacji Psychologicznej Intra i Szkołę facylitacji społecznej na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji – poziom zaawansowany Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej oraz inne pomniejsze kursy trenerskie. Pracuje z grupami mniejszościowymi i większościowymi.
Ma doświadczenie projektowania i prowadzenia długich procesów edukacyjnych, współtworzyła warsztaty dla osób prowadzących edukację antydyskryminacyjną (w tym nauczycieli i nauczycielek – studia podyplomowe MENTORZY KULTUROWI na Uniwersytecie Jagiellońskim, Akademia Treningu Antydyskryminacyjnego Kraków, inne kursy w Polsce i zagranicą).
Autorka, redaktorka i konsultantka merytoryczna publikacji dotyczących edukacji antydyskryminacyjnej i wyzwań metodologicznych warsztatu antydyskryminacyjnego (w tym redakcja merytoryczna publikacji stworzonej przez nauczycielki Edukacja dla integracji. O doświadczeniach, pomysłach, działaniach praktycznych w wielokulturowych klasach. Cieślikowska, D. (red.), 2011, Kraków: Stowarzyszenie Willa Decjusza oraz konsultacja scenariuszy lekcji równościowych dla nauczycieli Zeszyty antydyskryminacyjne, 2012, Wrocław). Zaangażowana w badanie Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej „Dyskryminacja w szkole – obecność nieusprawiedliwiona. O dyskryminacji w szkole” i upowszechnianie jego wyników.
Promuje (poprzez uczenie innych, publikacje, m. in. Od uprzedzeń do empatii i zrozumienia, w: Drama w kształtowaniu postaw antydyskryminacyjnych, Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP KLATKA, 2010) oraz stosuje we własnym warsztacie metody dramy w edukacji antydyskryminacyjnej (udział w kursie z dramy i współpraca przy projekcie Hominem Quaero; wplatanie dramy w warsztaty, warsztaty stricte dramowe uwrażliwiające i uczące kompetencji antydyskryminacyjnych).
W wolnych chwilach podróżuje bliżej lub dalej albo siada na trawie i rozgląda się. Lubi wykonać prace ręczne (pokleić, pomalować, wyciąć) na przykład kukiełki, marionetki, pacynki lub inne rekwizyty do teatrzyków odgrywanych ze swoją córką. Fascynację Japonią i Chinami przekłada na wspólne tworzenie kolejnych scenariuszy bajek do teatru Kamishibai i teatru cieni. Pasjami układa puzzle, szczególnie o tematyce wielokulturowej.
Polecane
Szkolenie ECHOCAST – przedłuż uprawnienia trenerskie | 3 czerwca
Zapraszamy na szkolenie trenerów ECHOCAST Polska, którym wygasła lub wkrótce wygasa ważność ich certyfikatu trenerskiego. Udział w szkoleniu przedłuża o …