PL EN
Unia Europejska
Unia Europejska
nieslyszacy
PL EN
Unia Europejska
Unia Europejska

Szkolenie ECHOCAST moduł „Otwarte Muzeum” | 27 maja

fot_ebehrens_muzeumotwarte.jpg

Serdecznie zapraszamy na ogólnodostępne i bezpłatne szkolenie ECHOCAST z modułu „Otwarte Muzeum”. To doskonała szansa na zwiększenie kompetencji międzykulturowych pracowników oraz rozwój w zakresie obsługi gości z innych kręgów kulturowych. Szkolenie prowadzi Dominika Cieślikowska – autorka modułu, psycholożka i trenerka antydyskryminacyjna. Spotkanie jest certyfikowane, zgłoszenia w postaci wypełnionego formularza należy przesyłać do 16 maja.

Kiedy: 27 maja 2024 r., godz. 9.00–17.00

Gdzie: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Koszt: bezpłatne

Zgłoszenia: formularz zgłoszeniowy należy przesłać do 16 maja na adres echocast@muzeum-wilanow.pl

Dla kogo: pracownicy instytucji kultury pozostający w bezpośrednim kontakcie ze zwiedzającymi

UWAGA! Ze względu na bardzo wysokie zainteresowanie, miejsca na bezpłatne warsztaty zostały wyczerpane. Planujemy realizować kolejne szkolenia, o których będziemy informować.


Moduł „Otwarte Muzeum”

Szkolenie służy podniesieniu jakości obsługi gości międzynarodowych w instytucjach kultury. Pozwala lepiej zrozumieć wpływ kultury na zachowanie gościa i pracownika. W trakcie szkolenia będziemy ćwiczyć zachowania budujące i usprawniające komunikację z przedstawicielami innych kultur.

Cel główny:

  • Rozwinięcie kompetencji podnoszących jakość obsługi gości międzynarodowych w instytucjach kultury.

Zakładane rezultaty:

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą:

  • lepiej rozumieć wpływ kultury na zachowania i sytuacje zawodowe związane z obsługą międzynarodowych gości i/lub współpracą z obcokrajowcami;
  • nawiązywali bardziej efektywne kontakty i budowali pozytywne relacje z gośćmi międzynarodowymi poprzez większą świadomość i wiedzę na temat zasad i norm kierujących zrachowaniami ludzi z różnych kultur;
  • pewniej i sprawniej komunikowały się z międzynarodowymi klientami lub współpracownikami.

Zawartość merytoryczna:

  • dynamika relacji międzykulturowych;
  • definicja kompetencji międzykulturowej w praktyce;
  • wpływ kultury na codzienne zachowania;
  • analiza międzykulturowych incydentów krytycznych;
  • porównywanie kultur.


Prowadzenie: Dominika Cieślikowska

Psycholożka/trenerka umiejętności antydyskryminacyjnych, międzykulturowych i genderowych, superwizorka pracy trenerskiej w obszarze antydyskryminacyjnym z ponad 12 letnim stażem zawodowym, w tym ponad 4500 przeprowadzonych godzin szkoleniowych.

Ukończyła szkołę treningu psychologicznego Ośrodka Pomocy i Edukacji Psychologicznej Intra i Szkołę facylitacji społecznej na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji – poziom zaawansowany Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej oraz inne pomniejsze kursy trenerskie. Pracuje z grupami mniejszościowymi i większościowymi.

Ma doświadczenie projektowania i prowadzenia długich procesów edukacyjnych, współtworzyła warsztaty dla osób prowadzących edukację antydyskryminacyjną (w tym nauczycieli i nauczycielek – studia podyplomowe MENTORZY KULTUROWI na Uniwersytecie Jagiellońskim, Akademia Treningu Antydyskryminacyjnego Kraków, inne kursy w Polsce i zagranicą).

Autorka, redaktorka i konsultantka merytoryczna publikacji dotyczących edukacji antydyskryminacyjnej i wyzwań metodologicznych warsztatu antydyskryminacyjnego (w tym redakcja merytoryczna publikacji stworzonej przez nauczycielki Edukacja dla integracji. O doświadczeniach, pomysłach, działaniach praktycznych w wielokulturowych klasach. Cieślikowska, D. (red.), 2011, Kraków: Stowarzyszenie Willa Decjusza oraz konsultacja scenariuszy lekcji równościowych dla nauczycieli Zeszyty antydyskryminacyjne, 2012, Wrocław). Zaangażowana w badanie Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej „Dyskryminacja w szkole – obecność nieusprawiedliwiona. O dyskryminacji w szkole” i upowszechnianie jego wyników.

Promuje (poprzez uczenie innych, publikacje, m. in. Od uprzedzeń do empatii i zrozumienia, w: Drama w kształtowaniu postaw antydyskryminacyjnych, Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP KLATKA, 2010) oraz stosuje we własnym warsztacie metody dramy w edukacji antydyskryminacyjnej (udział w kursie z dramy i współpraca przy projekcie Hominem Quaero; wplatanie dramy w warsztaty, warsztaty stricte dramowe uwrażliwiające i uczące kompetencji antydyskryminacyjnych).

W wolnych chwilach podróżuje bliżej lub dalej albo siada na trawie i rozgląda się. Lubi wykonać prace ręczne (pokleić, pomalować, wyciąć) na przykład kukiełki, marionetki, pacynki lub inne rekwizyty do teatrzyków odgrywanych ze swoją córką. Fascynację Japonią i Chinami przekłada na wspólne tworzenie kolejnych scenariuszy bajek do teatru Kamishibai i teatru cieni. Pasjami układa puzzle, szczególnie o tematyce wielokulturowej.

2024-04-29
Echocast (7).png

Szkolenie ECHOCAST – przedłuż uprawnienia trenerskie | 3 czerwca

Zapraszamy na szkolenie trenerów ECHOCAST Polska, którym wygasła lub wkrótce wygasa ważność ich certyfikatu trenerskiego. Udział w szkoleniu przedłuża o …

Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej

Muzeum w Internecie

Organizator

Partnerzy

Sponsorzy

Idea & Design
Copyright © Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych na naszej stronie internetowej oraz dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych Użytkowników. Pliki cookies mogą Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszej strony internetowej, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż akceptują Państwo stosowanie plików cookies. Potwierdzam, że aktualne ustawienia mojej przeglądarki są zgodne z moimi preferencjami w zakresie stosowania plików cookies. Celem uzyskania pełnej wiedzy i komfortu w odniesieniu do używania przez nas plików cookies prosimy o zapoznanie się z naszą Polityką prywatności.

✓ Rozumiem